Eriksen: 8’eren passer mig rigtig godt

I et interview med Politiken sætter Christian Eriksen selv ord på de forskellige roller, han har nået at spille for Manchester United i løbet af sin korte periode i klubben.

Over sommeren blev det et tema for Erik Ten Hag at gå efter spillere med forbindelse til hollandsk fodbold. Det mundede ud i tre indkøb med erfaring fra Eredevisie, hvoraf Christian Eriksen var en af dem.

Det rejste med det samme spørgsmålet omkring hvor på banen, den danske maestro ville gavne holdet mest, og han har da også allerede nået at spille lidt forskelligt på trods af kun at have spillet otte kampe for klubben. Indtil videre har Eriksen både prøvet kræfter med at spille falsk 9’er, den dybdeliggende 6’er, og det som ligner hans favoritsposition i den røde trøje; 8’eren.

Eriksen korte optræden som falsk 9’er faldt sammen med skuffelsen i åbningskampen, hvor de røde djævle måtte se sig slået fuldt fortjent af Brighton. Eriksen har kommenteret på perioden i et interview med Politiken, hvor han anerkender at holdet ledede efter den rigtige plads til ham.

– I den periode ledte vi nok – også efter min egen rolle.

– Jeg har spillet mange positioner på kort tid. Først lidt angriber, så ned på den defensive midtbane. De sidste par kampe har jeg spillet som en 8’er, og det passer mig rigtig godt. Det er godt, at vi er kommet ovenpå igen med sejre, hvilket har været godt for os og skabt noget selvtillid.

Næste gang Eriksen får mulighed for at komme i aktion bliver den 2. oktober, hvor de gæster lokalrivalerne Manchester City.

Forrige artikel

Blog: Hvad har vi lært af den første tid under Ten Hag?

Næste artikel
Lisandro Martinez

Martinez med visa-problemer på landsholdstjeneste

ANNONCE