Henderson kritiserer United for løftebrud

Dean Henderson mener, at klubben ikke har levet op til et løfte om at gøre ham til førstemålmand.

Sidste sæson var en svær en af slagsen for Dean Henderson, der brugte størstedelen af tiden på bænken.

Efter 2020/21-sæsonen hvor målmanden for alvor brød igennem i slutningen af sæsonen, blev der i offentligheden spekuleret om, hvorvidt han skulle overtage rollen som førstemålmand i klubben foran David de Gea.

Ifølge Henderson selv lovede klubben ham forud for 2021/22-sæsonen, at han ville blive førstevalg mellem stængerne på Old Trafford.

Det skete som bekendt ikke, og derfor langer han nu ud efter United i et interview med mediet talkSPORT.

– Det har været de hårdeste 12 måneder i min karriere, siger han og fortsætter:

– Efter EM lød aftalen, at “du kommer tilbage til klubben som førstevalg”.

Den 25-årige engelske målmand blev i begyndelsen af sæsonen ramt af covid-19, der holdte ham ude i en rum tid.

Ifølge englænderen afviste han i den periode lånetilbud fra flere klubber, da han troede, at han omsider ville blive førstemålmand i United.

– At sidde her (på bænken, red.) i 12 måneder er jo kriminelt for en spiller i min alder. Jeg var rasende, fortæller han.

Da sæsonen sluttede oplyste han klubben, at han ville væk i håb om fast spilletid.

– Jeg var væk, inden manageren (Erik ten Hag, red.) kom ind ad døren. Jeg har ikke talt med ham siden.

Dean Henderson fik tre kampe på tværs af alle turneringer i sidste sæson.

Han skiftede tidligere på sommeren til oprykkerne Nottingham Forest, som han er blevet udlejet til for den kommende sæson.

Han har kontrakt med Manchester United frem til sommeren 2025.

Forrige artikel

United henter Tom Huddlestone som træner til akademiet

Næste artikel

Romano: Telles til Sevilla "here we go"

ANNONCE