Slutrunden i Qatar bliver ikke Ronaldos sidste

Hvis man skal tage Cristiano Ronaldos ord for gode varer, så bliver VM i Qatar ikke portugiserens sidste slutrunde. Han øjner nemlig allerede EM i 2024.

Når EM skal spilles engang i 2024, bliver det med en 39-årig Cristiano Ronaldo på banen. Sådan lød det i hvert fald fra spilleren selv, da han talte ved en gallafest afholdt af det portugisiske fodboldforbund tirsdag. United-angriberen var der for at modtage en pris for at blive den spiller med flest scorede mål i herrelandsholdsfodbold.

– Jeg er stolt af denne pris, fortalte Ronaldo citeret af ESPN.

– Jeg troede aldrig, jeg ville opnå det. (…) Det har været en lang rejse, men den er ikke ovre endnu. I må holde “Cris” ud lidt endnu.

Ronaldo har før ført sit landshold til titler, da han vandt EM i 2016 og Nations League i 2019. Men han er ikke færdig, fortæller han:

– Jeg håber at forblive en del af forbundet et par år endnu. Jeg føler mig stadig motiveret, og mine ambitioner er høje. Jeg er på et hold med unge spillere. Jeg vil være en del af VM og også EM; det vil jeg gå ud fra med det samme.

I løbet af den næste uge skal Ronaldo og co. møde Tjekkiet og Spanien i forbindelse med landsholdspausen.

Forrige artikel

Kilde tæt på Maguire: Maguire er ikke blevet hjulpet nok

Næste artikel

Rashford nomineret til månedens spiller i ligaen

ANNONCE