Helt klart et godt bud syntes jeg. Om økonomien er til det er så en anden sag. Samtidig er det altid, en chance at købe en ung målmand der ikke har stået under det pres der er på en United målmand.
I en drømmeverden lavede klubben en De Gea / Lindegaard situation igen.
Syntes i podcasten denne uge det er et godt indspark at hæve niveauet på anden målmanden for at have noget mere konkurrence på positionen.
Jeg har personligt mistet troen på Onana, ikke fordi jeg betvivler at han er en dygtig målmand, men jeg tror presset i Manchester United desværre påvirker ham for meget.
Jeg tror også vores forsvar mærker hans usikkerhed og et godt forsvar starter ALTID med en solid målmand der gerne skulle udvise en sikkerhed som forsvarsspillerne så styrkes af.
Jeg syntes personligt at hvis man kunne en Aron Ramsdale kunne være spænende at få ind som en konkurrent til Onana i første omgang og så på sigt som back up til f.eks en Trafford. Syntes han har noget mentalitet der kunne på kort sigt gavne forsvaret. Han er først og fremmest god med hænderne, massere af premier league erfaring (også fra toppen af tabellen i Arsenal, hvor jeg syntes han stod glimrende) og så tror jeg ikke han er så dyr, jeg kunne godt forstille mig (uden overhovedet at vide det) at han har en frikøbsklausul i hans kontrakt med Southhampton, i tilfælde af nedrykning, der ikke skal skræmme klubber væk nok nærmere det modsatte.
På kort sigt kunne jeg se den give mening, også fordi jeg syntes United kan købe nok så mange gode offensive spillere eller midtbanespillere, men hvis målmanden er usikker og lukker mange dumme mål ind så planter det sig op gennem holdet og det har United ikke råd til næste sæson også.