MUST laver aftale med Sharp

Fra 1982 til år 2000, var Sharp en stor del af Manchester United. Man kom for alvor ind på det britiske marked, da man gik ind og blev trøjesponsor i…

Fra 1982 til år 2000, var Sharp en stor del af Manchester United. Man kom for alvor ind på det britiske marked, da man gik ind og blev trøjesponsor i United. Sharp blev kendt over hele verden, og i lang tid var Sharp og United tætte samarbejdspartnere.

Men da Vodafone i 2000 kunne ligge væsentlig større beløb end Sharp, måtte den japanske elektronik gigant træde tilbage. Siden da er beløbene for at få sit navn og logo på en af verdens mest eftertragtede trøjer nærmest eksploderet.

I dag kan MUST så afsløre, at man har indgået en samarbejdsaftale med Sharp. Tidligere indgik supportergruppen en lignende aftale med en anden af Uniteds tidligere sponsorer, nemlig betting-firmaet Betfred.

MUST vil i kampen for at få Glazer-familien væk fra Manchester United, lancere en række alternative spilletrøjer. For på den måde, dels at skabe opmærksomhed for organisationens sag, og dels for at holde folk fra at støtte Glazer ved at købe de officielle produkter og merchandise.

Sharp vil altså få deres navn på en ny kommende gul og trøje trøje, som MUST vil lancere indenfor kort tid. Farverne er ikke overraskende, da de refererer til Newton Heath farverne, som også var markante i green and gold kampagnen fra MUST sidste år. Al overskud fra salg af trøjen, vil gå til Prostate Cancer Charity.

En talsmand fra MUST udtaler ifølge marketingweek.co.uk,” Det vi reelt ønsker er, at få nuværende sponsorer til at vælge mellem dem (Glazer regimet, red.) og os fans.”

Forrige artikel

Uniteds fremtidige transferpolitik

Næste artikel

Blog: Uniteds fremtidige transferpolitik

ANNONCE