LG på banen

Nu er det den koreanske elektronikgigant LG, som i de seneste par år har satset mere og mere på det europæiske marked, som nævnes som sponsor. Dette sker…

Nu er det den koreanske elektronikgigant LG, som i de seneste par år har satset mere og mere på det europæiske marked, som nævnes som sponsor.

Dette sker i Sunday Mirror, som taler om en kontrakt på 40 millioner pund. Dog nævner avisen intet om lægnden af denne kontrakt.

Mansion.com var ellers nævnt som nærmest sikker som ny sponsor, men som bekendt er ingen kontrakt offentliggjort herom.

LGs interesse er igen et spørgsmål om magtkampe på virksomhedernes markeder.
Etihad Airways og Qatar Air har tidligere været nævnt. Begge vil gerne ind og trænge ind på Emirates´ store markedsandel for rejser til mellemøsten i forbindelse med sponsoratet af Arsenal og dommerne. For Etihad Airways er det samtidig også en kamp om at få Abu Dhabi-staten promoveret i Europa istedet for Dubai, hvor Emirates kommer fra.

I LGs tilfælde, så er der tale om en kamp med de store konkurrenter fra samme land, Samsung, som har sat sig ind i fodboldmarkedet med sit sponsorat af Chelsea.

LG-koncernen er en kæmpe elektronikgigant med over 120.000 ansatte i over 120 lande.
Den har tidligere sponseret Leicester City.

Forrige artikel

Queiroz: Vi skal vinde nu

Næste artikel

Slut med mp3-afspillere i United

ANNONCE