Efter Manchester United for to uger siden blev dumpet af Vodafone i sponsoraftalen, så er historierne kommet i en lind strøm om jagten på en ny sponsor.
Men endnu er det ikke blevet afklaret hvilket firma det bliver, som vil få deres logo printet på Uniteds trøje fra og med næste sæson.
Et af de mest interessante forlag – omend desværre også mest urealistisk – kom i dag.
Det lille marketing-bureau fra Croyden, White Horse Marketing Ltd, kastede sig nemlig i dag i ringen over virksomheder der er interesseret i trøje-sponsoratet.
Med en omsætning på cirka 5 millioner kroner om året, så vil det dog tage firmaet 18 år før de kan matche Vodafones aftale, men det generer ikke den lille virksomhed, som i sidste uge skrev en forespørgsel til Manchester Uniteds kommercielle direktør Andy Anson.
Istedet for at vente til år 2023, så har de nemlig spurgt United om de ikke kan få sponsoratet – GRATIS!.
“Hvorfor ikke – bare for en sæson og måske bare i en turnering som fx. Liga cuppen – promovere et lille ukendt firma for at se hvilken indflydelse det har på dem?.
Forestil jer indflydelsen og den positive mediedækning det ville genere, hvis et firma som vores havde mulighed for at rapportere et år efter at omsætningen var fordoblet eller måske tredoblet,” udtaler firmaets direktør Steve Smith.
Optismismen er der dog at finde hos Smith, som kom på idéen under en samtale med en kollega, da de talte om Uniteds nedtur de seneste par år.
“Hvis man ikke spørger, så får man det ikke, så det er forsøget værd.
Vi forventer ikke klubben til at sige ja, men selvom vi måske får afslag, så vil jeg da i det mindste have et brev fra Manchester United sendt til mig, som jeg kan hænge op på væggen,”
Manchester United har ikke villet kommentere sagen overfor The Advertiser.