Koreansk magtkamp til glæde for United

Manchester United har kommercielt set skudt papegøjen i Ji-Sung Park. De engelske aviser skriver nemlig at koreaneren vil blive frontfigur i Manchester…

Manchester United har kommercielt set skudt papegøjen i Ji-Sung Park.

De engelske aviser skriver nemlig at koreaneren vil blive frontfigur i Manchester Uniteds bestræbelser på at tiltrække en asiatisk hovedsponsor.

Den store koreanske elektronik-gigant Samsung indgik tidligere på året en kontrakt med Chelsea og dette vurderes at kunne bruges af United til at starte en kommerciel koreansk markedskrig i England.
Ihvertfald har United lagt mærke til interessen fra Sydkorea. På dagen for Ji-Sung Parks skifte steg Uniteds besøgstal på den officielle side fra 10.000 til 120.000 besøgene.

Samtidig har Parks skifte gjort at Chelsea oplever at Samsung hellere vil have billetter til Uniteds kampe end til Chelseas.

Dette kan udnyttes af United. Sydkorea råder nemlig også over den konkurrende elektronik-gigant LG, som United tiltrække for dels at få dem til at tage kampen op imod deres landsmænd fra Samsung og dels for at udnytte Ji-Sung Parks høje støtte i Asien.

Ihvertfald lugter det mere og mere fra United, at det vil blive en asiatisk sponsor igen, som skal pryde United-trøjen.
Den første sponsor var Sharp, som kom fra Japan.

Ifølge Daily Mail, så kan både Nokia og Budweiser også være gode emner på sponsorer.

Forrige artikel

Fergie jagter Defoe

Næste artikel

Fergie tror på Saha

ANNONCE