Sponsorer: Ingen konsekvenser for Rooney

Sky News Online kan i dag rapportere, at Wayne Rooneys sponsorer ikke har de store kommentarer til den nuværende sag om utroskab. Manchester Uniteds…

Sky News Online kan i dag rapportere, at Wayne Rooneys sponsorer ikke har de store kommentarer til den nuværende sag om utroskab.

Manchester Uniteds angrebsstjerne siges at tjene omkring seks millioner pund årligt på sine sponsoraftaler med Nike, Coca-Cola og EA Sports. Påstandene er “en privat sag”.

En engelsk brandingekspert mener dog, at udmeldingen kan ændre sig afhængigt af, hvordan sagen nu udvikler sig.

“I sidste ende er der en stenhård fiber af moral, som går gennem størstedelen af befolkningen, og de ser ned på den her slags ting,” siger Chris Lightfoot til Sky News Online.

“Når det bliver tværet, så kommer der uundgåelige skader på både brand og forretningen. Sponsorerne trækker sig eller reducerer mængden,” siger han.

Den britiske publicist Max Clifford er dog ikke enig i Lightfoots vurdering.

“Stopper folk med at købe Coca-Cola? Nej. Vil det stoppe forældre i at købe Nike til deres børn? Nej.”

Det eneste, Wayne Rooney skal bekymre sig om, er hans kone,” siger han.

Sky News Online har fået udtalelser fra de tre ovennævnte sponsorer.

“Vi har arbejdet med Wayne i syv år, og han fortsætter med at være Nike-atlet. Dette er en privat sag for Wayne og hans familie,” siger Ryan Greenwood fra Nike.

Coca-Cola er umiddelbart ganske enige med Nike.

“Dette er en privat sag for Wayne Rooney og hans familie,” siger en talsmand fra gigantbryggeriet.

EA Sports er også enige i, at der er tale om en privatsag, og at virksomheden, som bruger Rooney i forbindelse med promovering af fodboldspilserien FIFA, respekterer angriberen og hans families privatliv.

“Vi har arbejdet sammen i seks år, og Wayne fortsætter med at repræsentere EA Sports,” siger de.

Forrige artikel

Bébé ER med i Champions League-truppen

Næste artikel

Giggs kan blive walisisk landstræner nu

ANNONCE