Manchester United præsenterede en helt ny form for sponsoraftale, da de i mandags annoncerede at AON i de næste 8 år vil være sponsor for træningsdelen i klubben.
Dermed får AON ikke kun sit logo på træningstøjet, men også klubbens træningsanlæg i Carrington vil skifte navn og blive et slags konferencecenter for den amerikanske forsikringsmæglergigant.
Det er netop sponsoraftaler som disse, som UEFA kan frygte vil gøre deres politik om financial fairplay ligegyldig, og på en fodboldkonference i netop Manchester gjorde UEFAs generalsekretær det også klart at man holder øje.
– Alle disse spørgsmål vil blive analyseret. Vi har nogle erfarne jurister som tager alle de svære beslutninger. Formanden for undersøgelseskommisionen er tidligere statsminister i Belgien og formanden for den afgørende komité var en højtsiddende dommer ved EU domstolen. De ved hvad de laver, lød det fra Gianni Infantino, da han i dag talte ved fodboldkongressen Soccerex.
Netop kreativiteten i sponsorater er noget af det man forventer at se mere til i fremtiden, som følge af UEFAs kommende FFP-reglement.