MUST vil i dialog med sponsorer

Manchester United Supporters Trust (MUST), der arbejder på at få Glazer-familien ud af Manchester United, beder nu Manchester Uniteds sponsorer om at…

Manchester United Supporters Trust (MUST), der arbejder på at få Glazer-familien ud af Manchester United, beder nu Manchester Uniteds sponsorer om at vælge side: fans eller Glazer.

Organisationen hæfter sig ved, at det vil skabe en øget værdi for sponsorerne, hvis der sker et ejerskifte i Manchester United, som ifølge MUST vil “samle Manchester United familien i et”.

Derfor vil de i den kommende måned indbyde til dialog med nogen af Manchester Uniteds allerstørste sponsorer, heriblandt Nike, Audi, Budweiser og den kommende hovedsponsor, det amerikanske forsikringsselskab Aon, for at skabe forståelse for supporternes situation og lade dem forstå værdien, der er i at skifte ejer i klubben.

Flere eksperter indenfor sponsorater siger til marketingweek.co.uk, at MUST er på rette vej og at Uniteds sponsorer skal tænke sig om.

Pippa Collett fra Sponsorship Consulting siger, at de potentielle skader afhænger af virksomhedernes intentioner med sponsoratet, men at risikoen for dårlig PR kan være større end den finansielle risiko.

Marketing Week har forgævet forsøgt at få kontakt til Uniteds sponsorer.

Forrige artikel

Rooney håber på hjælp fra Liverpool

Næste artikel

Tidl. formand: Glazers plan er ikke holdbar

ANNONCE