Det har ellers hele tiden været det stenrige flyselskab fra De Forenede Arabiske Emirater, der har været nævnt som favorit til at overtage sponsorarven efter Vodafone, men nye spillere på banen har givet for meget konkurrence.
United vil ellers hjertens gerne have sig en aftale med et af de rige oliestats-selskaber, da det vil udbrede kendskabet til klubben i de arabiske lande. Derfor har Bryan Glazer samt klubbens kommiercielle direktør Andy Anson været på smigringsbesøg hos selskaber i Mellemøsten, men altså ikke med den store indvirkning hos flyselskabet med hovedsæde i Abu-Dhabi.
Bettingfirmaet Mansions pludselige tilstedeværelse i kampen om den mest centrale reklameplads på United-trøjen, har nemlig fået Etihad til at trække følehornene til sig for nu. Mansions angiveligt rekordsættende bud på 150 millioner kroner per år plus kontraktklausuler, vil Etihad ikke matche.
Til trods for, at Mansion altså skal være kommet med et nok så attraktivt tilbud, der kan gøre United til bedst betalt på verdensplan i kategorien “hovedsponsorater,” så fortsætter klubben forhandlingerne med flere selskaber – inkluderet en af Etihads konkurrenter, Qatar Airlines.
Etihad Airways er ellers den klart rigeste sponsor, som United kan få. Ejeren af flyselskabet er selve staten med økonomisk opbakning fra kongefamilien i Abu Dhabi.
Flyselskabet har længe været nævnt som favoritten til sponsoratet, idet den dels åbner en flyrute fra Manchester til Abu Dhabi i marts og dels gerne vil tage kampen op med Emirates, som har naboregionen Dubai som hovedsæde.
For Qatar Airlines” vedkommende, så ventes de snart at indlede en aggressiv markedsføringskampagne efter købene af en række af det nye superfly, Airbus A380.