Det der skulle have været en magtdemonstration blandt de europæiske klubbers ivrige jagt på de pengestærke asiatere har endnu ikke vist sig at være nogen succes for Manchester United.
Ved den første kamp på Asien-turnéen imod Hong Kong i lørdags var der forventet fuldt hus, men over 8.000 siddepladser havde ingen ejer.
De tomme sæder var bestemt ikke noget engangssyn for Bryan Glazer og direktør David Gill. Ved gårsdagens kamp i Beijing var der, trods indkøbet af Dong Fangzhou, kun tilskuere nok til at fylde 1/3 af stadionet.
En klar skuffelse for Manchester Uniteds ihærdige forsøg på at få asiatiske fans. United var dog heldige ikke at lide samme skæbne som Real Madrid, da de besøgte Beijing. Her blev den spanske kongeklub pebet ud af de kinesiske fans efter et 0-3 nederlag.
“Det er klart at tilskuertallet tirsdag aften var skuffende.
Der er forskellige faktorer som står bag dette, hvilke vil blive undersøgt nu.
Men, vi var meget tilfreds med tilskuerne i Hong Kong og vi er sikre på at der også vil være store tilskuertal ved de sidste 2 kampe,” udtalte David Gill i dag ovenpå avisernes skriverier om den faldende interesse blandt asiatiske fans.
Manchester United har ellers forsøgt sig mere flere tiltag for at få de asiatiske supporters interesse ved blandt andet en kinesisk version af ManUtd.com og et specielt ONEunited-medlemskab til de asiatiske fans.
Manchester Uniteds næste tur til Asien ventes først at blive om 4 år.
Ovenpå sidste års skuffende tur til USA, så har klubben nu valgt kun at tage på turnéer hvert andet år, hvor der ikke er nogen store slutrunder.
Det skal lige tilføjes at en prisen på en billet til gårsdagens kamp var omkring $80, sat op imod en billet til en liga kamp normalt ligger omkring $1, og en gennemsnitlig månedsløn er netop $80.