Fans påvirker markeringen af The Busby Babes

Når Manchester United den 10. februar møder Manchester City vil det være den kamp, som ligger tættest op af årsdagen den 6. februar. Men i dag meddelte…

Når Manchester United den 10. februar møder Manchester City vil det være den kamp, som ligger tættest op af årsdagen den 6. februar.

Men i dag meddelte United, at man til denne kamp vil markere 50-året ved at stille op i en tro kopi af trøjen i 50″erne uden nogen sponsorer på maven og kun med tallene 1-11 på ryggen.

Oprindeligt var det en enkelt Manchester United-fan med brugernavnet “Denis The King”, som tidligere på året foreslog på det engelske debatforum Red Issue, hvordan han gerne så klubben markere 50-året for ulykken i München.
Idéen fik med det samme massiv støtte, og siden er der blevet arbejdet på højt tryk gennem diverse kanaler for at få klubben til at gå med til dette, og presset ser ud til at have virket.

Idéen var eftersignende ved at gå til grunde, da hovedsponsoren AIG ikke ville acceptere det, men det ser ud til, at det amerikanske forsikringsselskab alligevel er gået med til.

Administrerende direktør i Manchester United David Gill fortæller:

“Klubben sender den dybeste taknemmelighed til AIG og Nike for deres fulde støtte til trøjeskiftet og til Premier League, som har tilladt os markere årsdagen på denne unikke måde.”

United gør opmærksom på, at trøjerne kun vil blive produceret til denne kamp, og at de ikke vil blive udbudt til salg.

Manchester City skulle også være i gang med at overveje om de ligeledes vil markere dagen på samme vis. Dette afhænger selvfølgelig af det lyseblå Manchester-holds sponsorer.
Det skal nævnes, at City selv har bedt United om ikke at holde et minuts stilhed, da de frygter en gruppe City-fans vil ødelægge denne mindehøjtidlighed med buh-råb. I stedet har de ønsket United at holde 1 minuts applaus.

Forrige artikel

Saha tror på "The Treble"

Næste artikel

Manchester United markerer ulykken den 6. februar

ANNONCE