Manchester United er en af de største fodboldklubber på Facebook og denne succes blev tidligere på sommeren fulgt op med aktiviteter på både Twitter og det kinesiske sociale netværk Sina Weibo.
Hvor klubben tidligere har tøvet med at udforske de nye medier, så udvidede klubben i dag aktiviteterne med oprettelse af Google+, Instagram og Renren.
Manchester United på Google+
Googles sociale netværk med over 500 millioner brugere vil blive brugt til at engagere klubben med dens fans på flere måder. En af de væsentligste fordele ved at følge klubben her vil være klubbens planer om at afholde såkaldte Google Hangouts, hvor man i en videokonference vil få lejlighed til at møde to førsteholdsspillere. Klubben ventes at forsøge sig med dette senere denne måned.
Flere klubber, heriblandt Manchester City og Juventus, har tidligere gjort brug af Google Hangout med stor succes.
www.plus.google.com/+manutd/posts
Manchester United på Instagram
Facebooks billed/video-tjeneste Instagram har over 130 millioner brugere verden over. I forvejen bruger flere spillere tjenesten til at dele ud af deres privatliv, men nu vil Manchester United også selv engagere fansene ved hjælp af netværket.
www.instagram.com/manchesterunited
Manchester United på Renren
Dette er et kinesisk netværk med 108 millioner brugere.
Manchester United på Facebook
Manchester United er blandt de største fodboldklubber på Facebook med over 34 millioner fans.
www.facebook.com/manchesterunited
Manchester United på Twitter
Manchester United åbnede denne sommer en profil på Twitter som den sidste Premier League-klub.
Klubben har her små 700.000 følgere