Red Issue begrunder deres stop efter 26 år

Red Issue udkom søndag i sin sidste udgave. I magasinet begrunder folkene bag hvorfor de efter 26 år har mistet interessen for at drive magasinet videre.

En stor del af Manchester Uniteds fankultur gik søndag tabt da fanmagasinet Red Issue udkom for sidste gang.

Op til weekenden kom det frem til magasinet efter 26 år på markedet trækker stikket, hvilket fik mange til at tro at det var af økonomiske årsager.

Blog: Et betydningsfuldt farvel

Men hvis man skal tro magasinets leder i den sidste udgave, så er det ene og alene en indrømmelse af den udvikling som de ikke længere kan hamle op med.

– Sporten vi blev fans af er væk. Fodbold nu til dags handler om klappeglade familier, half-and-half halstørklæder, turister og selfie-stænger. Der er ikke længere nogen grund til at bekæmpe denne udvikling, lyder det i lederen.

– Vi har været igennem alle pointer og argumenter igen og igen over de sidste 20 år imod ødelæggelsen af en kultur, som forlængst har givet op.

– En ansat i Manchester United fortalte os fornyelig: “Alle på klubkontoret læser Red Issue. Det er som en slags modgift for at arbejde der.”

– Men hvor er vores modgift? Den her industri er blevet for anmassende og vi kan ikke tage den stank længere.

Red Issue nåede at udgive 295 udgaver og har også stået for en masse happenings, som ikke mindst er gået udover Manchester Uniteds bitre rivaler, som da de fx bookede lokaler på Manchester Citys daværende stadion Maine Road og inviterede til jubilæumsfest for at det dengang var 25 år siden Manchester Citys seneste trofæ. Manchester City opdagede efterfølgende denne happening og sendte dem herefter en aflysning på baggrund af et sprængt vandrør.

Læs også: Et betydningsfuldt farvel

Da Manchester City året efter var vært for det sidste Manchester Derby på selvsamme stadion lykkedes det ligeledes magasinet at få Manchester Citys hjemmepublikum til at folde et banner ud med ordene “Manchester is Red”. 

I samme stil lykkedes det også en af magasinets fans at folde et banner ud på Anfield Road med ordene “MUFC 19 times” efter Manchester United slog Liverpool af pinden som Englands mest vindende klub.

Det sidste Red Issue udkom efter 26 år

Forrige artikel

Saints-helt tror på ChL

Næste artikel

TV2 Sport sender Ryan Giggs-dokumentaren i aften

ANNONCE