Skidt nyt for danske fans: Viaplay sælger ud af deres Premier League-rettigheder

Viaplay Group har solgt rettighederne til én Premier League i hver runde til Prime Video. Aftalen er gældende fra næste sæson.

Danske og svenske Premier League-seere skal nu ud at købe endnu et abonnement, hvis de vil være sikre på at kunne se deres favorithold spille hver weekend. Fra næste sæson er rettighederne til den engelske liga nemlig delt mellem Viaplay Group og Prime Video. Det bekræfter begge parter.

Prime Video, som er ejet af Amazon, viser næste sæson i alt 38 Premier League-kampe, svarende til én hver runde.

Der er tale om den tidlige lørdagskamp med starttidspunkt kl. 13:30. I løbet af en sæson er der dog kun 25 tidlige lørdagskampe. De resterende 13 kampe i sæsonen er ikke på forhånd aftalt. Det bliver dog ikke rundens førstevalg, oplyser Viaplay.

De 38 kampe, som fremover vises af Prime Video, vil fortsat have kommentatorlyd fra Viaplay.

Salget af TV-rettighederne til Premier League skal ses i lyset af Viaplay Groups økonomiske krise. Den svenske mediekoncern kom ud af sidste regnskabsår med et underskud på over seks milliarder kroner.

Viaplay Group har rettighederne til Premier League frem til 2028.

Forrige artikel

Podcast: Optakt til Brentford

Næste artikel

ESPN: United vil indlede snakke med Wolves' cheftræner

ANNONCE