Efter snart 10 år hvor Manchester United ikke har gjort det store for at blødgøre forholdet mellem fans og klubben (og ikke mindst ejerne), så agter klubben nu at åbne op overfor fansene.
Det var ikke kun på managerposten at Manchester United i sommer oplevede udskiftning. Også i ledelsen stoppede David Gill som administrerende direktør. En post som Ed Woodward og Richard Arnold nu tager sig af i fælleskab.
Under turen i Asien luftede Woodward ønsket om at genindføre Football Club i klubbens logo, og nu fortæller Richard Arnold at klubbens nye ledelse vil åbne lidt mere op.
– En af de ting der er ved at være den største klub i verden er at man hele tiden skal kigge efter områder, hvor man kan forbedre sig. Vi må kigge på forbedringer alle vegne. Også udenfor banen, og der er kommunikationen med fansene noget af det vi kigger på, fortæller Richard Arnold i et interview med PA.
Fornyelig trådte Manchester United som den sidste Premier League-klub sig ind i manegen hos Twitter, og det er blandt andet her at klubben vil give fansene mere taletid.
– Jeg vil sikre os at vi lytter til alle meninger. Vi har netop oprettet os på Twitter og Sina Weibo (Kinesisk Facebook, red.). Det var ikke kun fordi det er et godt værktøj til at udsende information, men også et fantastisk værktøj til at høre hvad folk tænker.
Tidligere blev fanorganisationer som IMUSA og MUST hørt internt i klubben, men siden Glazers overtagelse i 2005 har disse organisationer været bandlyst ligesom at klubbens ejere aldrig har adresseret fansenes mange bekymringer i forbindelse med deres risikable overtagelse og ejerskab.
– Vi vil uden tvivl få et bredt spektrum af meninger. Nogle af de meninger vi vil få vil være meget hjælpsomme og noget vi kan lære af. Andre vil blive taget med i vores overvejelser.
– En af de forpligtelser både Ed og jeg har givet er at lytte, og jeg håber at gøre alt hvad der er i min magt til at sikre, at de folk som kommer til vores kampe på stadion føler sig lige så vigtige som vi synes de er, lyder det fra Arnold med direkte henvisning til de mange lokale fans, som føler sig glemt af klubbens store globale salgsapparat.