Matheus Cunha

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
      Gustav Meibom
      Deltager

Der kan efterhånden ikke længere herske nogen tvivl om, at Matheus Cunha og Manchester United er begyndt at flirte. Amorim og Cunha blev flere gange set udveksle smil og kram, da de to hold senest mødtes, og i dag har Fabrizio Romano delt på X, at en handel er tæt på at være i hus. 

Men er det brasilianske Cunha, vi mangler i Manchester United? 

Matheus Cunha har i skrivende stund scoret imponerende 15 mål og leveret seks assists i en ellers problemfyldt sæson for Wolves. Han bære stort set egenhændigt ansvaret for at klubben ikke har været i spil til nedrykning. Derudover kan han dække flere positioner i offensiven, hvilket lader til at være et stort plus i Amorims øjne. 

Så Manchester United bør vel bare betale hans frikøbsklausul på 63 millioner pund uden at tøve? 

Det er jeg bestemt ikke overbevist om, at det er en god idé. Cunha virker til at være svær at holde af. For nylig tabte han hovedet i en kamp mod Bournemouth og blev udvist for at nikke en skalle. I vinter ødelagde han et par briller på en Ipswich-sikkerhedsvagt. Hans kropssprog på banen virker håbløst, og han er blevet kritiseret for det af Wolves-træneren Vitor Pereira. Derudover er han den spiller i Premier League, der bruger mest tid på at gå frem for at løbe, ifølge Opta. 

Derfor er Cunha for mig at se en giftig offensivspiller foran mål, men jeg frygter, at han kan være lige så giftig i et omklædningsrum. Og netop uro i omklædningsrummet er det sidste, Manchester United har brug for lige nu.

Jeg deler dine betænkeligheder i forhold til Cunha. Og med en udskrift på over 60 mio. pund vil det også være en dyr chance at tage. Derudover er Uniteds historik med brasilianere heller ikke ligefrem med til at løfte stemningen omkring en potentiel transfer for Cunha.

Dog har United tidligere haft succes med de her skæve eksistenser, hvis personligheder man godt kan stille spørgsmålstegn ved. Her tænker jeg særligt på Eric Cantona og Roy Keane, men også Bruno Fernandes kan somme tider ligne én, der har svært ved at holde sammen på sig selv. Vi elsker slagteren Lisandro Martínez og jubler, når Manuel Ugarte saver igennem på midten af banen.

Jeg kan sagtens se, at Matheus Cunhas temperament og personlighed være en gevinst i United. Men jeg kan som dig også sagtens forestille mig det modsatte. Spørgsmålet er, om det er en risiko, man er villig til at tage. Til foreløbig 62 millioner pund.

Viser 1 svartråd
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
ANNONCE