Manchester United annoncerede i maj at 656 millioner mennesker betragtes som fans af klubben. Det fastslog klubben på baggrund af en rapport, som de selv havde finansieret og som tydeligvis kommer til gavn i forbindelse med børsnoteringen.
Således præsenterer Manchester United sig ganske rigtigt som den mest populære fodboldklub i verden og gør samtidig klart hvordan de hundrede millioner af fans skal gavne omsætningen i klubben:
Udvide antallet af sponsorer
Klubben driver allerede deres marketingafdeling fra et kontor i London, men vil ligeså oprette marketingkontorer i både Nordamerika og Asien i bestræbelserne på at udvide deres portefølge af partnere.
Udvikle merchandise-delen
Klubben vil udvide og udvikle dets merchandise-produkt. Dette skal blandt andet ske i forbindelse med at samarbejdet med Nike udløber indenfor de kommende år.
Udnytte de digitale muligheder
Klubben vil udnytte digitale medier blandt andet gennem sociale medier og mobile apps, som de ser som en fremtidig måde at kommunikere og engagere sig med klubbens fans.
Hertil nævnes det at alene deres afdeling for nye medier i sidste regnskabsår omsatte for 17 millioner pund alene, hvilket er 5% af den totale omsætning
Forbedre distributionen af rettighederne
Klubben ser sig selv i en god position i forhold til udviklingen af tv-rettigheder og vil blandt andet arbejde på at udvikle klubbens egen tv-station MUTV
Sprede omsætningen
Klubben vil arbejde for at sprede omsætningen gennem forretningsudvikling.