På trods af David Beckhams skifte til Manchester Uniteds tætteste rival, så er Manchester United fortsat Europas største fodboldklub.
I dagens udgave af The Times kan man nemlig læse, at United kom ind i år 2004 med en markedsværdi på 2170 millioner danske kroner.
Det er de såkaldte brand-eksperter fra Futurebrand, som har foretaget undersøgelsen for den engelske avis, som viser at Real Madrid er nummer 2 på listen med en værdi på små 100 millioner kroner mindre.
Dermed lægger det en tung skygge henover Real Madrid, som trods oprustninger fra nogle af Verdens største fodboldspillere ikke har kunnet slå Uniteds markedsværdi.
Det var ellers ventet, at United ville miste en del i markedsværdien efter de solgte David Beckham til netop Real Madrid sidste sommer.
Analysen fastslår dog, at Real Madrid og FC Barcelona har et langt større potentiale til at blive større end Manchester United.
Hele 7 engelske klubber er med i top-50 fra analysen fra Futurebrand.
Samtidig fortæller Futurebrand i analysen, at Chelseas mange penge ikke vil få den store indflydelse på deres brand.
Således skal Chelsea først blive en dominerende faktor i europæisk fodbold før, at de vil kunne få succes på Futurebrands liste.
Både Arsenal, Liverpool og Newcastle har alle potentialet til at blive store, men lider alle af for små stadions, mens især Liverpool ikke har leveret resultaterne overfor et loyalt publikum med en rig historie, som det hedder i analysen.