United vil øge kendskabet i Kina

Manchester United planlægger blandt andet et helt nyt oplevelsescenter for at udbrede kendskabet på det kinesiske marked.

Selvom Manchester United allerede er et af de mest kendte sportsbrands i Kina, så lægger klubben sig ikke ned på markedet endnu. Blandt skal et nyt oplevelsescenter med Manchester United-tema hjælpe med at forøge fanbasen.

Det er Daily Mail, der skriver, at klubben ønsker at bygge videre på indsatsen på det kæmpestore marked, og det betyder også, at trøjesponsoren Addidas i forbindelse med det kinesiske nytår har lanceret en Manchester United-sportstøjkollektion for at markere fejringen. Eller tjene nogle penge.

Det kinesiske nytår finder sted sidst i januar eller start februar.

Red Devil Messenger
Den, i Kina, kæmpestore stjerne og Manchester United-fan Lu Han, blev for et par uger siden den første ‘Red Devil Messenger’, der er en form for ambassadør for klubben. Hu Lan er sanger og skuespiller.

I stedet for være tilstede ved officielle United-begivenheder rundt om i verden, skal en ‘Red Devil Messenger’ dele indhold om United på sociale medier for at skabe opmærksomhed om klubben. Det er en del af et ønske, som klubben har om at være den førende sportsklub på sociale medier.

Ifølge analysebureuet Mailman var Manchester United det mest indflydelsesrige sportsbrand i Kina i 2016 og 2017, men måtte i 2018 se sig overhalet af Real Madrid.

Forrige artikel

På lånt tid: Fosu-Mensah med sjælden spilletid for Fulham

Næste artikel

United fortsætter forsvarsjagt til sommer

ANNONCE