“Green & Gold”-kampagnen symboliserer Manchester United supporternes ønske om at få klubbens ejere, Glazer-familien, ud af klubben.
Istedet for den traditionelle røde farve, som Manchester United normalt er kendt for, så hylder fansene farverne af Uniteds moderklub, Newton Heath som var Uniteds navn fra 1878 til 1902.
Under organisationerne MUST, IMUSA og de 3 fanzines, så kendetegner farverne kærligheden til Manchester United, men at man samtidig er imod Glazer-familiens ejerskab og den 7 milliarder kroner store gæld, som familien er skyld i.
På internettet vinder kampagnen også frem. Flere hjemmeside har integreret farverne i deres design, som fx. OldTrafford.dks topbanner, hvor farverne er repræsenteret.
Hvor får jeg fat i et halstørklæde?
MUST sælger halstørklæder til indkøbspris (2.50 pund) udenfor Old Trafford. Man kan også købe dem på nettet her. MUST får 10% af salget via nethandlen, som bliver brugt til kampagnen.
United”s soul is never sold
So proudly wear that green and gold
We”ll never wear our famous Red
“Til Glazer”s gone or even dead
So raise that ancient standard high
By green and gold we”ll live or die
That day will come again for sure
When we can wear our Red once more