I dag har Manchester United frigivet den nye hjemmebanetrøje og modsat den forgange sæson, hvor TeamViewer var repræsenteret på forsiden, er det til den kommende sæson techbrandet Snapdragon, der er finde på trøjen.
– Lanceringen af vores nye hjemmebanetrøje er et spændende øjeblik før starten af enhver sæson og især i år, da vi byder Snapdragon velkommen som vores nye hovedtrøjepartner, udtaler CEO Jean-Claude Blanc i en pressemeddelelse og fortsætter:
– Selvom trøjen vil være det mest synlige symbol på vores samarbejde, ser vi også frem til at bruge Snapdragons processorer i forhold til at gøre banebrydende oplevelser for fans over hele kloden mulige.
Pressemeddelelsen nævner ikke de økonomiske aspekter, men ifølge The Athletic-journalisten Adam Crafton indbringer aftalen Manchester United 75 millioner dollars pr. sæson i de tre næste år, hvortil Snapdragon har mulighed for at forlænge aftalen med to år. Ifølge samme avis lød TeamViewers aftale med Manchester United på 59,3 mio. dollars om året. Dermed stiger klubbens indtægt på den primære trøjesponsor med 26,5%.
Crafton melder ligeledes, at prisen ikke går ned, hvis det ikke lykkes for klubben at kvalificere sig til Champions League, og at Snapdragon må stille sin plads på trøjen til rådighed for velgørenhed en gang hver sæson.
Derudover vil Snapdragon gerne have klubbens kvindehold på tour i USA.
Snapdragon er ejet af den amerikanske techvirksomhed Qualcomm.
Den nye trøje vil blive båret første gang i venskabskampen mod Rosenborg, der spilles d. 15. juli i Norge.