Kommercielt kaos inden kampen i Australien

Uniteds kommercielle hold truede med at der ikke ville blive nogen kamp, såfremt reklamerne ikke blev ændret.

Pepsi og Coca Cola er de to helt store rivaler på læskedrik-området, og det var lige før de to giganter havde fået spændt ben for pre-season opgøret i Sydney mellem United og et udvalgt hold fra A-League.

ANZ Stadium hvor kampen blev afviklet, er nemlig sponsoreret af Coca Cola, og derfor var der naturligvis store reklamer for firmaet ved blandt andet måltavlen. Dette kunne Uniteds kommercielle afdeling ikke acceptere, da man netop havde indgået sponsoraftale med Pepsi.

– Uniteds kommercielle hold truede med at holdet ikke ville komme på banen, hvis Coca Cola reklamen forblev på storskærmen. Det blev ikke opdaget før holdet ankom til stadion, selv om flere fra klubben havde været på stadion et par dage før, siger officials fra ANZ Stadium.

Det medførte en ophedet diskussion i minutter før kampstart, og blot tyve minutter før kick-off lykkedes det at finde en løsning på problemet. United er siden da blevet kritiseret for deres opførsel, af blandt andet det australske fodboldforbund. Coca Cola-skiltet blev erstattet med en reklame for Mount Franklin vand, et produkt der hører under Coca Cola-gruppen.

United endte med at vinde kampen i Sydney med 5-1.
 

Forrige artikel

Moyes kigger mod Bayern?

Næste artikel

Sejr i hemmelig træningskamp mod Betis

ANNONCE