United går fra Audi til Chevy

Det amerikanske bilmærke Chevrolet blev i går præsenteret som ny sponsor i Manchester United og overtaget dermed positionen som “klubbens foretrukne…

Det amerikanske bilmærke Chevrolet blev i går præsenteret som ny sponsor i Manchester United og overtaget dermed positionen som “klubbens foretrukne bilmærke” fra det tyske luksusmærke Audi.

Aftalen løber de næste 5 år og vil allerede ved sommerens to kampe i Kina gøre sig gældende, hvor Chevrolet vil stå som sponsor.
Audi har længe været på vej ud af Manchester United og indgik fornyelig en lignende aftale med konkurrenterne fra Chelsea. 

Chevrolets sponsorat i Manchester United skal ifølge flere medier ses som en konsekvens af kursskifte hos ejeren General Motors (GM). Den amerikanske gigant valgte fornyelig at indstille al annoncering på Facebook og droppe deres tv-reklamer ved Super Bowl. I stedet vil de forsøge at aktivere deres brand gennem sponsorater som dette. 
Til Bloomberg udtaler GMs marketingdirektør:

– Da United spillede deres titelbrag mod Manchester City var der et publikum på hele verden på 600 millioner. Sammenlign dét med Super Bowl her i USA, som vel har omkring 110-115 millioner seere. Vi snakker et publikum fem gange større for en almindelig sæsonkamp. Det er bemærkelsesværdigt, udtaler Paul Edwards.

Trods Manchester Uniteds sædvanlige stolthed over samarbejdet, så bemærkes glæden ikke hos mange Manchester United-fans, som på sociale medier har udtrykt det som et trin ned ad rangstien at skifte Audi ud med Chevrolet.

Forrige artikel

Turen går til Kina

Næste artikel

Schmeichel bekræfter United-tjans

ANNONCE