- Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 1 måned siden af
Nikolaj Buch.
- ForfatterIndlæg
- 11. april 2025 9:30 kl. 9:30 #79829
Steffen Jønsson
DeltagerAndre Onana ødelagde næsten egenhændigt Uniteds chancer for avancement i sidste sæsons Champions League. Keeperen beholdt dog sin plads i målet og leverede faktisk ret godt i dele af efteråret i sin anden sæson i klubben. Siden er præstationerne dog gået støt ned ad bakke, og selv de mest ihærdige Onana-forsvarere må efterhånden have indset, at hans tid er forbi. Et sommer-exit til Saudi Arabien eller lignende må ligge i kortene.
Når vi nu er enige om, at Onana ikke er god nok, forundrer det mig, at David De Gea konstant bringes op i snakken om Onana. Spanieren var om nogen også en keeper, der lavede mange fejl, særligt i sit første og sine sidste år som Uniteds sidste skanse. Ind imellem havde han nogle gude-sæsoner, det medgiver jeg, men de var long gone, da han forlod klubben, og han kunne ret beset ikke tage to med højre. Som fodbold har udviklet sig, er det altså problematisk med en keeper, der er SÅ dårlig med fødderne.
United tog afsked med De Gea på en særdeles uelegant måde, det medgiver jeg også. Men det forundrer mig, at fans bliver ved med at bringe hans navn op, hver gang Onana laver en stor fejl. Onana er på ingen måde god nok. Det betyder dog ikke, at De Gea lige pludselig er blevet det igen.
- Dette emne blev ændret 1 måned siden af
Steffen Jønsson.
Steffen Jønsson.
- 15. april 2025 18:14 kl. 18:14 #80023
Nikolaj Buch
DeltagerOnana er ikke fremtidens mand. Men om han skal udskiftes denne sommer, er jeg i tvivl om. Pengene er små, og der er mange andre positioner, som er vigtigere, end målmandsposten. Derudover finder jeg det også sværere at se, hvem der skulle være den oplagte afløser. Dels fordi vi ikke er lige så attraktive som tidligere, men også fordi at der bare ikke er de samme målmænd, som for år tilbage.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.