Sir Jim Ratcliffe – helt eller skurk?

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
      Gustav Meibom
      Deltager

Da Sir Jim Ratcliffe købte sig ind i klubben i slutningen af 2023, var vi mange, der ikke kunne få hænderne ned over hovedet. Glazer-familien var nu knap så magtfuld, og det virkede til, at der var en klar plan for, hvordan Manchester United skulle tilbage på tronen.

Men her står vi så – halvandet år senere – og det er ikke usædvanligt at vi høre sangen »Just like the Glazers, Jim Ratcliffe’s a c**t« komme fra tribunerne på Old Trafford, efter Sir Jim Ratcliffe har truffet en række upopulære beslutninger, for eksempel de stigende billetpriser.

Men er det egentlig fair, at Sir Jim Ratcliffe allerede bliver lagt for had? Han har overtaget en klub i kaos og er i gang med at rydde op i det rod, Glazer-familien har skabt. Og ser man på bemandingen i direktionsgangen, er det svært at påstå, at den ikke er mere kompetent end dengang, Ed Woodward havde nøglerne.

Så er det fair at holde Sir Jim Ratcliffe ansvarlig for situationen i Manchester United?

Nikolaj Buch
      Deltager

Jeg synes ikke at Sir Jim Ratcliffe er vist noget, der retfærdiggøre, at sidestille ham med Glazer-familien. Han har overtaget en død patient, og prøver febrilsk at genoplive ham, via kunstig åndedræt. Bevares, det ser ikke kønt ud, og det er ikke sikkert at projektet lykkes. Men for nu er han hverken helt eller skurk.

Og selvom det sejler, og fremtiden bliver uden Old Trafford – som jeg finder katastrofalt – så er det stadig bedre, end hvis klubben var ejet af en saudi-arabisk prins.

Rasmus
      Deltager

Kritikken har været uretfærdig og bunder efter min mening i, at fans ikke ser realiteterne i øjnene.

Økonomien er forfærdelig, og der er behov for flere tiltag – her og nu – og den slags tiltag er sjældent positive.

Antallet af medarbejdere er uden sammenligning den største i Premier League, og det er naturligt, at man reducerer den. Højere billetpriser er også et tiltag, der kan ses med det samme. Sammenlignet med andre klubber mener jeg heller ikke, at niveauet er uretfærdigt, hvis man ser mere på klubbens størrelse end aktuelle præstationer på banen.

Situationen omkring Ashworth kan man undre sig over. Forhåbentlig var det et tegn på rettidig omhu fremfor en fortsættelse af cirkuset.

Det er efter min mening også for tidligt at sige.

Uanset situationen er stigning i billetpriser aldrig populært.

Jeg vil også hellere have at det er mine penge (tjent under ordentlige forhold på en ordentlig måde), som er med til at få klubben tilbage på sporet, og ikke en fond hvis penge er skabt på mildt sagt tvivlsomme metoder.

Viser 3 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
ANNONCE