Manchester United og Adidas laver lang aftale

Monsteraftale mellem Manchester United og Adidas vurderes til at være den største i Premier Leagues historie.

Manchester United har offentliggjort, at man forlænger sin aftale med Adidas, så den gælder de næste 10 år.

– Adidas og Manchester United er glade for at kunne annoncere forlængelsen af ​​et af de mest spændende, skelsættende partnerskaber i sport på verdensplan, skriver klubben på sin hjemmeside.

Adidas og Manchester United har haft en aftale siden 2015/16-sæsonen, efter at have været adskilt i 23 år.

I den nye aftale ligger der et øget fokus på klubbens kvindefodboldhold, der dermed understreger Adidas’ bestræbelser for at drive kvindefodbold fremad.

– Forholdet mellem Manchester United og adidas er et af de mest ikoniske i verdenssporten, skabt gennem en fælles forpligtelse til stil, flair og, vigtigst af alt, høj ydeevne, udtaler Manchester Uniteds administrerende direktør, Richard Arnold, på klubbens hjemmeside og fortsætter: 

– Med rødder fra 1980’erne er vores partnerskab blevet genopfundet i løbet af det sidste årti med nogle af de mest innovative designs og teknologier inden for sportstøj. Vi ser nu frem til at genopfriske dette stærke partnerskab gennem resten af ​​dette årti og ind i 2030’erne.

Hos Adidas er der også stor tilfredshed med aftalen.

– Vi er ekstremt stolte over at annoncere forlængelsen af ​​kontrakten med Manchester United. Adidas og Manchester United er to af de vigtigste brands i international fodbold, og det er meget naturligt for os at fortsætte vores samarbejde. Vi vil kombinere tradition og innovation for at glæde både spillerne og fansene. Vi ser frem til at fortsætte vores partnerskab med en af ​​de mest ikoniske klubber i fodbold!, udtaler Bjørn Gulden, der er administrerende direktør i Adidas.

De økonomiske detaljer fremgår ikke af meddelelsen, men Daily Mail mener at vide, at aftalen er den største i Premier Leagues historie og lyder på 90 mio. pund (Cirka 780 mio. kr. red.) pr. sæson og dermed 900 mio. pund i alt. Dertil er der klausuler i forhold til om hvorvidt klubben kvalificerer sig til Champions League. Hvis det ikke lykkes for klubben at kvalificere sig to sæsoner i træk, falder sponsoratet med 30%.

 

1 kommentar
  1. Tja Manchester United er bare et af verdens største sports brands, hvilke denne aftale tydelig viser.

    Selv uden den helt store sportslige succes på allerøverste hylde vil United altid kunne lande disse mega aftaler.

    GGMU

Kommentarer er lukket

Forrige artikel

United forlader USA med et nederlag til Dortmund i bagagen

Næste artikel

The Athletic: Højlund gennemgår lægetjek i dag

ANNONCE