United i top 3 på de sociale medier

Selvom Manchester United ikke engang bruger Twitter, så er klubben stadig i top 3 i Champions League-klubbernes popularitet på sociale medier.

FC Barcelona er den mest populære klub af alle Champions League-klubberne. Det er i hvert fald konklusionen på en analyse fra Sportwist af de 32 klubbers popularitet på Facebook og Twitter.

Med over 47 millioner fans og følgere på Facebook og Twitter er den spanske storklub Champions Leagues mest populære klub. Manchester United er repræsenteret på tredjepladsen og det, selvom klubben ikke engang er aktiv på Twitter. Manchester United har alene på Facebook over 27 millioner fans, eller 14 millioner flere fans end klubben på fjerdepladsen, Chelsea, som har 13,5 millioner.

Champions Leagues danske indslag FC Nordsjælland er klubben med den næstmindste popularit med lidt over 7.200 fans på Facebook og Twitter.

OldTrafford.dk er også aktiv på både Facebook og Twitter med henholdsvis 11.740 fans og 555 følgere. 

Forrige artikel

Anders Lindegaard tilfreds med indsatsen

Næste artikel

Rafael: Mit bedste mål!

ANNONCE